سفارش تبلیغ
صبا ویژن

bitcoin

صفحه خانگی پارسی یار درباره

انواع مختلف کیف پولهای دیجیتالی

به‌صورت برنامه‌ای روی رایانه و لپ‌تاپ‌های (دسکتاپ) شما، تلفن همراه  و یا به‌صورت آنلاین باشند.

دسکتاپ: در این نوع، شما با دانلود کیف پول و نصب آن بر روی رایانه و لپ‌تاپ خود می‌توانید از آن استفاده نمایید. این کیف پول‌ها تنها می‌توانند از یک سیستم مشخص اجرا شوند که این سیستم همان سیستمی است که آن را دانلود نموده است. این نوع از کیف پول‌ها دارای امنیت بالایی هستند ولی در صورت ویروسی شدن یا هک شدن کامپیوتر شما، احتمال از دست رفتن سرمایه وجود دارد.

آنلاین: این کیف پول‌ها در بستری آنلاین اجرا می‌شوند و می‌توان از آنها با هر دستگاهی و در هرجایی به کیف پول خود دسترسی پیدا کنید. باوجوداینکه، دسترسی به این کیف پول‌ها راحت است، اما کلیدهای خصوصی شما به‌صورت آنلاین و توسط برنامه‌های شخص ثالث ذخیره می‌گردند که از همین  رو در مقابل دزدی‌ها و حملات هکرها آسیب هستند.

موبایل: کیف پول‌هایی که روی تلفن‌ها همراه شما اجرا می‌شوند بسیار کاربردی هستند و می‌توان در هرجایی، ازجمله مغازه‌ها، از آنها استفاده نمود. این برنامه‌ها معمولاً با حجم کمتر و کاربری ساده‌تر نسبت به نمونه‌های دسکتاپی طراحی می‌شوند چراکه فضای روی تلفن‌های همراه محدودتر است.

آیا کیف پول‌ها دیجیتالی امن هستند؟

امنیت این کیف پول‌ها دارای درجه‌بندی‌های مختلفی است. میزان امنیت آنها به نوع کیف پول مورداستفاده و ارائه‌دهنده سرویس شما بستگی دارد. یک سرور تحت وب به نسبت نمونه‌های آفلاین از امنیت کمتری برخوردار است. کیف پول‌ها آنلاین در معرض خطرات گسترده‌تری قرار دارند که به‌واسطه آنلاین بودنشان می‌توانند طعمه مناسبی برای هکرها تبدیل شوند. کیف پول‌های آفلاین، اما، توسط هکرها هک نمی‌شوند چراکه دسترسی به اینترنت برای آنها محدود است و به هیچ سازنده‌ی شخص ثالثی نیز مرتبط نیستند.

از کیف پول خود پشتیبانی بگیرید. تنها مقدار کمی از ارزهای خود را که روزانه از آنها استفاده می‌کنید به‌صورت آنلاین نگه‌دارید کنید. بیشتر آنها را در محیطی با امنیت بسیار بالا و بر روی رایانه یا تلفن همراه خود نگه‌دارید. گزینه‌های تهیه نسخه‌های پشتیبان از صندوق‌های آفلاین یا کیف پول‌های کاغذی یا یو اس بی ها را می‌توان به روش‌هایی ازجمله «لجرنانو» انجام داد؛ با این کار می‌توانید کیف پول‌های خود را از نقص‌های رایانه‌ای احتمالی مصون دارید و در صورت وقوع، کیف پول خود را بازیابی کنید. اگرچه این کار مانع هکرهای سمج نخواهد شد؛ درواقع شما با انتخاب کیف پول‌های آنلاین، ریسک همیشگی هک شدن را به جان خریده‌اید.

استفاده از کیف پول‌هایی باشهرت بالا و دارا بودن قابلیت تعیین هویت دو مرحله و درخواست رمز عبور اضافی در هنگام اجرا کردن نرم‌افزار از دیگر اقدامات برای بالا بردن امنیت هستند.